Skip to content

IMPORTANT: Due to large amounts of spam attempts on the site, first-time posters: please send a private message to admin to get your initial post approved.

IMPORTANT : A cause de nombreuses tentatives de spam, les nouveaux utilisateurs sont priés d'envoyer un message privé à admin pour voir leur premier message approuvé.
Pour l'interface du forum en français, enregistrez-vous sur le forum et sélectionnez le français comme votre langue de préférence.

Portes / Doors

Portes / Doors

Postby Ben » Sat Apr 30, 2011 7:40 pm

Salut,

Je suis pas sur que tout le monde puisse poster librement ici. Si ce n'est pas le cas, merci de m'indiquer où poster ou de déplacer mon topic ^^

Après avoir rejoué à space Hulk, j'ai trouvé Earth Reborn un peu trop plat, j'ai donc décidé de me dessiner des portes.

J'ai imprimé mes dessins sur des feuilles classiques, que j'ai collé sur des boîtes en carton games workshop :
Image
2 portes :
Image
Une armée de portes :twisted:
Image
Ce que ça peut donner sur le plateau :
Image
Depuis les photos j'ai repassé les tranches au marqueur noir, ça rend mieux.

Bref, j'aime bien mes portes ^^, si ça intéresse quelqu'un, je les laisse ici. Il y a pile le nombre de portes contenu dans la boîte.

Version 1 :
portes.rar
Portes/Doors
(1.63 MiB) Downloaded 341 times

Version 1 corrigée/fixed :
p1_2.png
Portes 1
p1_2.png (589.8 KiB) Viewed 4097 times

p2.png
Portes 2
p2.png (458.89 KiB) Viewed 4097 times

p3_2.png
Portes 3
p3_2.png (500.74 KiB) Viewed 4097 times
Last edited by Ben on Sun May 29, 2011 9:21 am, edited 3 times in total.
Ben

Re: Portes / Doors

Postby Torian » Sat Apr 30, 2011 11:47 pm

Although I'm not understanding any french:

Great work. I was thinking about modelling some doors, but would not have had the skill to do so. Thanks for providing this.
How are the doors during play? Is it practical or are they disturbing play in any way? (What do do with open doors, having to pick them up all the time to see whats behind, and so on...)

There is actually a function to upload your stuff to the forum itself (under the save/preview/submit puttons: Upload attachment) so its easier accessable to the users. Maybe you wanna do that?
Torian

Postby Ben » Sun May 01, 2011 10:09 am

Torian wrote:There is actually a function to upload your stuff to the forum itself (under the save/preview/submit puttons: Upload attachment) so its easier accessable to the users. Maybe you wanna do that?

Done.

Torian wrote:Although I'm not understanding any french:

A little summary (I understand english but I don't speak it very well ^^) :
I played Space Hulk and then Earth Reborn seemed too flat to me.
I drew these doors on computer, printed it on standard paper and glued it on games workshop box cardboard.
There is exactly as many doors as in the box.

Torian wrote:Great work. I was thinking about modelling some doors, but would not have had the skill to do so. Thanks for providing this.
How are the doors during play? Is it practical or are they disturbing play in any way? (What do do with open doors, having to pick them up all the time to see whats behind, and so on...)

I like playing with these doors, they are more visible than 2D doors. I just open them like a real door, or slide them to the side for automatic doors.
They are maybe too light, if you breath too loud, they fall. Maybe I will glue some little metallic and flat things under the doors.

Traduction : J'aime bien jouer avec ces portes, c'est plus visible que les portes 2D. Je les ouvre comme des vrais portes ou les fait glisser sur le coté pour les portes automatiques.
Elles sont un peu légères et tombent si on respire trop fort, je collerai peut-être quelques truc en dessous pour les lester.
Ben

Postby pap » Mon May 02, 2011 6:46 pm

ce qui serait cool également, ce serait de réaliser des débris de murs. Ainsi, plus de problème de lecture des murs.
Bravo
"Tiens, c'est pas un gobelin derrière l'arbre là ? - Non, c'est un zombie. Tuons-le avant qu'il twiste ! - Qu'il quoi ? Laisse tomber "
pap

Postby Trollgnonpom » Thu May 12, 2011 6:01 pm

Merci pour les portes, du très bon boulot. J'ai testé in game et ça assure !!
Par contre, il y a un erreur sur une gde porte "niveau" 5 qui n'est pas à carte magnétique (le sigle ne devrait pas apparaître sur la porte).
C'est pas bien méchant, j'ai mis un petit coup de marqueur noir pour masquer l'image de la carte magnétique.
Trollgnonpom

Postby ndeclochez » Tue May 17, 2011 6:31 pm

Bonjour,
Merci pour ce travail !
J'ai corrigé sous un logiciel de retouche d'image la petite erreur et j'ai collé le tout entre une plaque de polystyrène noire.
Merci cela me donne des idées pour aménager le reste pour rendre encore plus lisible le plateau.
:D
ndeclochez

Postby Yargo » Thu May 19, 2011 1:17 am

Two mistakes.
1) Sliding Door "5" should NOT have a magnetic card (p3.png).
2) There are two copies of the normal door "2" magnetic card, making this file have 25 doors (p1.png). The game only has one of those with 24 doors total.

Problem 1 can be fixed using a black marker. Or one can edit the file with something free like paint.net and then can print out the corrected door.
Problem 2 can be fixed by disposing of the extra door.
Yargo

Postby Yargo » Thu May 19, 2011 1:31 am

Here's a fixed large sliding door "5". Its not a magnetic card door. I just did a quick job using the free paint.net editor. Its not perfect but its better than a sharpie.
Attachments
fixed sliding 5 door from p3.png
fixed door
fixed sliding 5 door from p3.png (57.39 KiB) Viewed 4192 times
Yargo

Postby ndeclochez » Thu May 19, 2011 4:05 pm

Bonjour,
Voici le fichier transformé :
Image

Voici ce que j'ai fait :
Image

Merci encore à l'auteur à l'origine de cette bonne idée...
ndeclochez

Postby Ben » Sun May 29, 2011 9:26 am

Content de voir que certains aiment mes portes ^^
J'ai corrigé mes fichiers d'origines avec vos remarques (porte 5 automatique sans carte, porte 2 en trop)

Pleased to see that some people like my doors ^^
I fixed original files with your comments (automatic door 5 without card, door 2 in excess)
Ben

Next

Return to Board index

Return to Creation Tools & Goodies / Outils de Création & Goodies